Chia mag

Gyártó: Gymbeam

Értékelés:
100 %

A chia magok kiváló rost-, antioxidáns-, fehérje-, omega 3-, kalcium-, vitamin- és ásványi anyag források. Könnyen megszívják magukat vízzel, így egy egészséges és könnyen emészthető zselét alkotnak. Csökkenti a vércukorszintet, detoxikál, kiválóan eltelít, elősegíti az emésztőrendszer jó egészségi állapotát, a fogyást és javítják a pszichikai koncentrálóképességet is. 

Speciális ár 710,01 Ft - tól Teljes ár 842,52 Ft - tól
Raktáron
Rendelj most és megkapod a rendelést 25.09.2017 (Hétfő)
 

Chia magok: csodamagok az egészségért

A chia magok kiváló rost források, tele vannak antioxidánssal és fehérjével, magas arányban tartalmaznak vitaminokat és ásványi anyagokat, és a leggazdagabb forrásai az esszenciális zsírsavaknak. A chia magok 32% zsírt tartalmaznak, ebből 60% omega 3 zsírsav. 

 

A magoknak az a kiváló tulajdonságuk van, hogy képesek magukba szívni a vizet, így egy lágy, egészséges és emészthető zselét alkotnak. Ennek az emberi szervezetben vércukorszint csökkentő hatása van - a chia segít meghosszabbítani a bevitt cukor átalakítását glükózzá, így nem emelkedik meg hirtelen a vércukorszint és nem tör ránk farkaséhség a következő vércukorszint csökkenésnél (fontos feladatot itt a konkrét élelmiszerek játszanak, a mennyiségük és a glikémiai indexük). Ez a tulajdoságuk főleg a diabéteszesek számára kedvező, de a széles nyilvánosság számára is. 

 

chia mag

 

A chia magoknak kiváló hidrofil tulajdonságuk van, ez azt jelenti, hogy képesek magukba szívni a vizet - 1 mag akár a 12szeresére is képes megnövelni a térfogatát (könnyű zselé formájában- ezt fogyasztják az indiai futók). Ezek a hidrofil tulajdonságok segítenek a testnek bebiztosítani a nagyobb hidratálást (belülről) - nagyon fontos a sportteljesítménynél és bármilyen fizikai aktivitásnál. 

 

Származási hely: Latin- és Közép- Amerika

 

A chia magok előnyei

  • energiát nyújtanak egész nap
  • növelik a pszichikai koncentrálóképességet
  • magas a rost arányuk
  • a legmagasabb az omega 3 és 6 zsírsav tartalmuk (80%-kal több, mint a lenmagnak)
  • éhségérzet nélkül biztosítja a fogyást 
  • magas a B vitamincsoport tartalma
  • 5-ször több kalciumot tartalmaz mint a tej
  • 5-ször több fehérjét tartalmaz, mint a többi magok
  • 2-szer több káliumot tartalmaz, mint a banán
  • 3-szor több antioxidánst tartalmaz, mint az áfonya
  • 3-szor több vasat tartalmaz, mint a spenót
  • magas hatékonyságú antioxidáns
  • elősegítik a szervezet detoxikálását
 

chia mag puding

 

A chia magok hatékonysága:

  • támogatják a szív és az érrendszer egészségét, javítják a vérnyomást,
  • csökkentik a koleszterin- és a trigliceridszintet a vérben,
  • stabilizálják a vércukorszintet,
  • segítik a vékony izomszövetépítést,
  • detoxikálják a szervezetet,
  • segítenek az Alzheimer kór legyőzésében,
  • támogatják a jó kedélyállapotot, a koncentrálóképességet és az emlékezőtehetséget,
  • 100%-ban gluténmentesek, nem tartalmaznak glutént
  • energiát adnak a szervezetnek.
 

Chia magok és amit tudni kell róluk

• A chia magokban nagyobb az omega 3 zsirsav tartalom, mint a hal termékekben. A halhússal és haltermékekkel összehasonlítva nem tartalmaz toxinokat (dioxint és higanyt). 

Szabályozzák a cukrok anyagcseréjét, épp ezért nagyon népszerűek a sportolók körében (főleg a futóknál). Megtartják a kiegyensúlyozott vércukorszintet. 

5-szörös kalciumot tartalmaz a tejjel összehasonlítva (600 mg 100g chia-ban & 120mg 100g tejben). A chia-ból nyert kalcium könnyebben emészthető, mint a tejből nyert kalcium. Ez azért van, mert a Chia egy bór nevű ásványi anyagot tartalmaz, amely ún. katalizátorként viselkedik a kalcium emésztése során. 

Elősegítik a szervezet természetes detoxikációját. A detoxikáció az összes szervet érinti, de leginkább a bőr, a vesék és a máj számára fontos. A nyers zöldségek, gyümölcsök, barnarizs, köles, a quinoy és a chia magok fogyasztása segit áttisztítani a vastagbelet, amely a legfontosabb szerv a detoxikáció során. 

 

chia mag

 

• Az esszenciális zsírsavak nagyon fontosak a jó közérzethet, a koncentrációhoz és egyéb agyi aktivitásokhoz. A chia magok kiváló energiaforrások. 

• Magas az antioxidáns aktivitása. A legfontosabb antioxidáns, amit nyújt, azok a klorogénsav, kávésav és flavonoid glikozidok. Mivel az oxidáció viszonylag későn történik, a chia óriási lehetőségeket kínál az élelmiszeriparban, ha összehasonlitjuk valamilyen más alfalinólsav forrással, úgy mint pl. a lenmag, amelyek az antioxidáns hiányában gyorsan bomlanak. 

 

A chia magok 100%-osan gluténmentesek (nem tartalmaznak glutént)

• Bizonyított, hogy a chia magok fogyasztásával javíthatjuk az egészségi állapotunkat, de úgy mint sok más dolognál, ennél is érvényes, hogy "mindent csak mértékkel". Az ajánlott maximális napi adag 25g = 2 teáskanál. 

 

Hogyan használhatjuk a chia magokat?

A chia magokat akárhogy használhatjuk. Hozzáadhatjuk a müzlinkhez, vízhez, tejhez vagy bármihez, ami csak az eszünkbe jut. Kiváló a chia puding is, amelyet úgy készíthettek el, hogy összemixerezitek a banánt és a tejet, hozzáadtok egy kis mézet, a chia magokat és kicsit állni hagyjátok a hűtőben. Esetleg sűrítésként is használhatjátok, ha teljesen por állagúra daráljátok. Nézzétek meg a legjobb chia puding recepteket.

 

 

Tápértékek táblázata

Tápértékek100 g
Energiatartalom   1995 kJ / 475 kcal
Fehérjék 13 g
Szénhidrátok 36 g
Élelmi rost 24 g
Zsírok 26 g
Ásványi anyagok  100 g
Kalcium 640 mg
Foszfor 990 mg
Kálium 150 mg
Nátrium 21 mg
Cink 3,9 mg
Mangán 2,5 mg
Omega 3 zsírsav 17 900 mg
Omega 6 zsírsav   5 900 mg
Vitamin100 g
B1 Vitamin 0,4 mg
B2 Vitamin 0,03 mg
B3 Vitamin 3 mg
C Vitamin 0,8 mg
A vásárlók véleményei

Chia mag

Write Your Own Review
Véleményt ír:Chia mag
A Te értékelésed
Kérlek, írd be a betűket alább
További Információ
Príchuť N / A
Hmotnosť balenia Nem