Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Omega zsírsavak

Omega zsírsavak

Az omega zsírsavak az „egészséges” zsírok alapösszetevői és segítik az agy funkcióinak
javulását, igazítják a vérnyomást és a koleszterinszintet, valamint támogatják az
immunrendszert. Az alaptápanyagok közé tartoznak, ezért nélkülözhetetlen a pótlásuk
megfelelő étrend formájában, vagy táplálékkiegészítők segítségével.

Mutass többet

Az omega zsírsavakat omega-3 és omega-6 politelítetlen esszenciális zsírsavakra osztjuk,
melyeket a test önállóan nem képes előállítani, ezenkívül ismerjük még a monotelített
omega-9 zsírsavat is. Az a leggyakrabban az ételekben található meg, és nem tartozik az
esszenciális aminosavak közé, mivel a szintézise az emberi testben megy végbe.

Az omega 3-6-8 zsírsavak előnyei

Rengeteg okot ismerünk, miért szükséges és szinte nélkülözhetetlen odafigyelni az omega
zsírsavak pótlására. Nézzétek meg a legfontosabbakat és az egészség számára a
leghatásosabbakat:

  • javítják az agy működését
  • igazítják a vérnyomást és a koleszterinszintet
  • támogatják az immunrendszert
  • pozitív hatással vannak az autoimmun megbetegedésekre
  • gyulladásgátló hatásúak és meggátolják a fertőzések kialakulását
  • csökkentik az ateroszklerózis kialakulásának rizikóját
  • hatékonyan meggátolják az infarktust
  • lassítják az öregedési folyamatokat
  • jótékony hatással van a neurológiai és pszichés megbetegedéseknél
  • csökkentik a cukorbetegség kialakulásának rizikóját
  • segítenek a pszoriázis gyógyításánál
  • óvják a DNS-t az UV sugárzással szemben, amivel csökkentik a bőrrák kialakulásának rizikóját
  • csökkentik a koraszülés rizikóját
  • csökkentik a stresszt és az agresszivitást a gyermekeknél és a felnőtteknél is
  • enyhítik a fájdalmas menstruáció folyamatát
  • az izmok regenerációjára szolgálnak
  • növelik a fizikai teljesítményt és a kitartást

                      

Az omega zsírsavak forrásai

Az omega-9 természetes forrásai közé tartoznak a növényi olajak – főként az olíva és a repceolaj. Az omega-9 zsírsavak hiányával ritkábban találkozunk, mivel gazdagon megtalálható a hagyományos ételekben, és egyben a test is képes önállóan előállítani.


Az omega-6 zsírsavak részét képezik a tökmagnak és a napraforgómagnak, megtalálható
szintén a dióban és a szójababban, a repcében, kukoricában, valamint a mogyoróban.


Ha az omega-3 zsírsavakról beszélünk, nem hagyhatjuk ki a felosztását, mely szerint
ismerünk ALA (alfa-linolénsav), DHA (dokozahexaénsav) és EPA (eikozapentaénsav)
zsírsavakat. Mindhárom sav kombinációját fontos bevinni a szervezetünkbe ALA + DHA
+ EPA, miközben mindegyikük más élelmiszerekben található meg.


Az ALA savhoz a lenmagolajból, tökmagból, diófélékből és kis mennyiségben a szójából,
olívaolajból, valamint a búzacsírából juthatunk hozzá.


Az EPA és a DHA forrása a halhúsból származó zsiradék. A tengeri halak közül főként a
tonhal, makréla, hering, szardínia, lazac, szardella tartalmazzák. Az édesvízi halak közül
megtalálható az angolnában, peled-marénában, pérben, pisztrángban, harcsában és a
pontyban. Helyettesíthetőek azonban halolaj formájában is.


A szervezetben általában éppen az omega-3 zsírsavak kombinációja a hiányelem. Míg valaki
az étrendjéből elegendő mennyiségű ALA-hoz jut hozzá, hiányt szenved EPA és DHA-ból,
mivel nem fogyaszt halakat. Ilyen esetben az omega-3-at tabletta, vagy folyékony formában,
halolajként ajánljuk pótolni.

Mikor szükséges az omega zsírsavak táplálék kiegészítői után nyúlni?

A szakértők szerint heti 2 alkalommal kellene az étrendünkben halakat fogyasztanunk
ahhoz, hogy elegendő mennyiségű omega-3 zsírsavhoz jussunk, és egyben egészen 6 %-al
csökkentsük az agyi-érrendszeri károsodások kialakulásának rizikóját.


A halak specifikus illata és íze, allergiák, valamint az életforma a legtöbb embernél gátolja az
ilyen mennyiségű hal elfogyasztását. A magyarok általánosságban nagyon kevés halat
fogyasztanak. A magyarok csak 18 %-a fogyaszt legalább heti egy alkalommal halakat,
miközben az európai átlag egészen 42 %. A rizikós csoportok közé főként a gyerekek,
várandós és szoptató nők, vegánok és idősek tartoznak, akiknek omega zsírsavakat tartalmazó
táplálékkiegészítőket kellene fogyasztaniuk. [1]

                          

Az omega zsírsavak ajánlott adagolása

Jótékony hatásokat napi 250 mg EPA és DHA fogyasztása mellett érhetünk el. Az omega
zsírsavakat a B-vitamin fogyasztásával ajánljuk kombinálni, mivel az növeli a hatásukat.


Az omega zsírsavakról még több információt megtudhatsz az alábbi cikkünkből: Omega-3
zsírsavak: elegendőt fogyasztotok belőle, és az omega-6-hoz ez megfelelő arányban van?

elrejt
Növekvő sorrendbe
per page
Vásárlási beállítások
Kiszerelés
Szín
Kiszerelés
Kiszerelés
Anyag
Ár - tól - to
Méret
Kiszerelés
Gyártó
Kiszerelés
Szín
Méret
  1. Omega 3 - GymBeam
    Rating:
    Vélemények 95% (74)
    Akciós ár 1 680 Ft
  2. Omega 3-6-9 - GymBeam
    Rating:
    Vélemények 95% (22)
    Akciós ár 640 Ft
  3. OMEGA 3, 100 kapsz - Scitec nutrition
    Rating:
    Vélemények 80% (1)
    Akciós ár 3 030 Ft
  4. Vitamin Omega 3 K2 + D3 30 kapsz - All Nutrition
    Rating:
    Vélemények 80% (1)
    Akciós ár 1 690 Ft
Növekvő sorrendbe
per page
View as Rács Lista

4 Tétel